Om os

Hvem er vi?

Ålholm Vægtløftning er en afdeling under Ålholm Idræts Forening (Ålholm IF), og siden 1978 har vi haft glæden af at løfte tunge vægte på Hillerød Vest Skolen. Vi er en klub dedikeret til sporten vægtløftning, hvor vi konkurrerer i de to discipliner; træk og stød.

Vægtløftning som sport

I Ålholm fokuserer vi på de to hovedøvelser træk og stød, som kræver at løfte vægtstangen fra gulvet og over hovedet på strakte arme. Du har måske allerede stiftet bekendtskab med sporten når de har vist de olympiske lege på fjernsynet. Sporten kræver en kombination af teknik, styrke og smidighed. I Ålholm er vi stolte over at have unge som ældre, nybegyndere som erfarne løftere blandt os.

Træningsfaciliteter

I Ålholm er der plads til alle, uanset om du vil dyrke vægtløftning eller lave almindelig styrketræning. Vores træningslokale tilbyder et stort udvalg af maskiner og kvalitetsudstyr, så du kan få en varieret træning:

• 8 plateauer med squat stativer
  • Eleiko skiver og stænger
  • Gulv der kan smides vægte på
  • Håndvægte
  • Kabelmaskiner
  • Løbebånd, cykel og romaskine
  • Bænkpres
  • Dame- og herrestænger
  • Sauna

Bliv en del af vores fællesskab

At være en del af Ålholm handler ikke kun om træning og konkurrence. Det handler også om at være en del af et fællesskab, hvor vi støtter hinanden og fejrer hinandens succeser. Vi arrangerer løbende sociale aktiviteter, og events, der styrker sammenholdet og skaber gode minder.

Vi glæder os til at byde dig velkommen i Ålholm, hvor du kan opleve glæden ved vægtløftning og blive en del af et fantastisk fællesskab. Kom og vær med, og lad os løfte sammen!

BLIV MEDLEM

Find vej

Vi opholder os på Hillerød Vest Skolen, Teglværksvej 19, 3600 Hillerød.

Følg den røde pil for at finde ud til vores lokale: